събота, 11 август 2012 г.

Инструкции за създаване на инсталатор на WPF приложение

Напоследък ми се наложи да пиша някои неща по едно WPF приложение. То ще се използва от следващата Телерик академия и се надявам в бъдеще да споделя повече за него.

В процеса на работа, а и понеже проектът е почти готов като начален вариант, се замислих как може да се пуска директно без да се build-ва във Visual studio. Отговорът е съвсем очевиден и той е, че има нужда от инсталатор за реализирането на тази програма като exe файл. Това на пръв поглед, като нещо което не съм правил до сега, ми се струваше сложно. Но след известно търсене в Интернет открих съвсем базов начин как да се прави това. Реших да го споделя с тези, които вече са си направили някое WPF приложение и искат да го видят на практика как ще работи като програма.

В няколко стъпки ще опиша какво точно трябва да направите, за да може вашият инсталатор да бъде готов.

Стъпка 1:


Като начало създайте Setup project във вече създадения ви за приложението Solution.


Веднага след създаването на проекта ще ви се отвори File Explorer.


В лявата част ви се показват системните папки, а в дясната са съдържаните в тях файлове. Както виждате има 3 системни папки.

Стъпка 2:


Можете да добавите и други папки на базата на вашите изисквания. Когато кликнете с десния бутон на File System on Target Machine отдолу ще ви се покаже списък. Изберете опцията Add special folder.


Ще добавим Program Files Folder към нашия списък от папки.

Ето какво се изисква да имате като съдържание във всяка една от тези 4 системни папки:

Application Folder - трябва да съдържа Primary output и dependencies.

Program Files Folder - трябва да съдържа папки, където Primary output-a ще бъде копиран след инсталация и други необходими файлове (като иконки, конфигурационни файлове и други).

User's Desktop и User's Programs Menu - трябва да съдържа Shortcut към приложението.

Стъпка 3:


В следващата стъпка ще добавим Primary output и dependencies към Application folder-а.


Изберете проекта, за който искате да правите инсталатор.



В папката ще се добавят всички dll файлове, които са ви необходими и Primary output-a за приложението.




Стъпка 4:


Сега ще направим същото при Application folder за Program Files Folder като добавим Primary output.




Виждаме, че в случая се добавя само Primary output, но не и dll файловете. Тук можете да добавите необходимите файлове, за да може програмата да работи по искания начин като икони и други.


Стъпка 5:


Следва да добавим Shotcut към User's Desktop.

Това, което трябва да се направи, е да отидем до папката Application Folder. Оттам ще направим Shorcut на Primary output файла. Наименоваме го както искаме да ни излиза като име на програмата и го премествате в папката User's Desktop. В изображенията по-долу може да видите по-подробно как ще стане това.


Спъпка 6:


Същата процедура трябва да се повтори и за User's Program Menu папката.

Стъпка 7:


Последните настройки, които ще направим, са да сложим на всички системни папки опцията AlwaysCreate на true, понеже по подразбиране тя е на false.


Финална стъпка:


Остава само да Build-нем или Rebuild-нем


Ако тази операция премине успешно, може да потърсите готовия Setup file в папката Debug


Е това беше. Надявам се тази статия да ви е била от полза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар